reklama

Návrat domov - V Krajine predkov II. - Bon jour madam,...

II. časť - Bon jour madam,… zdravím sa staručkej pani. Prišla autom do parku, v ktorom sme prespali, otvorila dvere auta a vypustila psíka, nech sa venčí. Ja sedím ďalej na skale a nacvičujem s gitarou nejaké nové pesničky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Prechádza sa okolo, počúva, načúva, teší sa hudbe. Po chvíli dohrám a balím gitaru do puzdra. „Czechia?,“ pýta sa. Vravím, „vi,“ a myslím si, že je to aj tak jedno či Czechia, či Slovakia. Prichádza starší pán, tiež so psom, „bon jour messie,“ zdraví ho pani. Vymenia si pár slov a pán ide ďalej. Také obyčajné ráno s francúzštinou. Radujem sa, že som niekoho potešila hudbou.

 Presun cez Cannes popri pobreží. Po pár hodinách konečne nájdeme voľné miesto na parkovanie a možeme sa okúpať v mori. Vynechávame Saint Tropez, bohužiaľ sa nestretnem so žandárom. Mierime trošku do vnútrozemia, večer prechádzame Aix-en-Provence. Dalo by sa tu dobre hrať na ulici, no už je neskoro a som unavená z cesty a slnka. Dúfame, že zakotvíme pri jazere, no je nedostupné. Tak si ustieľam pod borovicami vedľa parkoviska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ráno vyrážame skoro, zastavujeme na obed v Arles, mieste známom Van Goghom. Parkujeme pri múzeu, kúsok za mestom. Namočím sa do Rýnu. Nie je moc lákavý, ale potrebujem sa namočiť do vody. Desať minút pešo popri rieke a som na bulvári. V turistickom centre si pýtam mapu a hľadám arénu. Zároveň sondujem stav na terasách. Je perfektný. Čas obeda, terasky sú plné. Keby som mala tak odvahu zahrať. No nemám. Chýba mi Aladin s klarinetom alebo niekto, kto by do toho išiel so mnou. Tak sa hrám na turistu, obieham pamiatky, dávam si crepes a obehnem si arénu. Vidím schody, na tých by sa dalo hrať. No už sedí na nich chalan s gitarou a bedňami. Rozbalil si to priamo pred terasou. Chvíľu ho počúvam. Aspoň ma nakopol. Pohľad na „kolegu“ dodal odvahu. Tak policajti to tu asi neriešia. O.K. idem do uličky, ktorá sa mi predtým zdala vhodná na hranie. Hľadám správne miestečko. Nesmelo rozbaľujem gitaru a CD-čka a začínam hrať. Pri mne je rodinka s húfom detí. Po hodinke mám 10 eur vo vrecku. Presúvam sa ďalej. Stretáme potulného gitaristu, žobráka s fľašou ružového vína a pútnikov so somárikmi. Putujú zo Santiaga cez Rím do Jeruzalema. Ešte sa mocem v uličkách, na chvíľu mám pocit, že som zablúdila, no po chvíli sa zorientujem. Aj keď ľudia na mňa hovoria po francúzsky, keď sa pýtam na smer a cestu, a neviem po francúzsky okrem bonjour, sava a j´ma perl a l´taime nič, napočudovanie im nejakým zázrakom rozumiem. Užívam si široké bulváre, platanové aleje, francúzštinu a kochám sa architektúrou. Zároveň dumám nad tým ako ľudia dokázali vytvoriť niečo tak krásne a na druhej strane potom začali stavať otrasné paneláky. Paradox ľudskej tvorivosti a zmyslu pre krásu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Posúvame sa do delty Rýna. Maličké ramená Rýna, lodičky, domčeky, plameniaky. Parkujeme pri jednom z ramien. Móla, s lodičkami a na druhej strane domčeky. Kričí na nás chlapček od naproti, zdraví nás. Krásne miesto. Viem si predstaviť tu na chvíľu žiť. Ako správny kočovníci, naťahujeme šnúru medzi dva stromy a vešiame naň bielizeň, ktorú sme si oprali v práčovni. Krásny obrázok.

 Zotmie sa. Zastavuje sa akýsi cyklista. Pýta sa na miesto, kde môže kempovať. Vravíme, že tu, hneď vedľa nás. Debatíme, vymieňame si cestovateľské a životné zážitky. Are you happy, Jana?“ Pýta sa po chvíli. „Kind of. I am happy to travel and to be free.“ Na druhej strane mi chýba opäť niekto, s kým by sa dalo hrať… nie len hudba ale aj bábkové divadlo, prepojiť hudbu a tanec. Také potulné kočovné divadlo. Chce to nájsť tých správnych ľudí, nie len kreativcov a umelcov, ale aj harmóniu v skupine, prepojenie duší, spoločný zámer. Možno sa dočkám naplnenia jedného zo svojich snov. Niektoré sa už splnili. Tak ostáva len veriť.

Jana Slobodová

Jana Slobodová

Bloger 
  • Počet článkov:  202
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa ŽIŤ najlepšie ako sa len dá - žiť a živiť sa tým, čo ma baví, napĺňa... zacina sa to darit... spievam a hram na ulici a "predavam" RADOST, divam sa ludom do oci... Zoznam autorových rubrík:  ZAJEZKAPoéziaO veciach mimo násRozprávkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu