reklama

V. časť knihy "V Krajine predkov" - You will find your way and Man with an umbrela

„You will find your way.“ Táto veta sa mi vryla do pamäte a sprevádzala ma po zbytok cesty. A možno aj života. Ofera som neskôr stretávala na rôznych miestach, vrátane Adama, a hoci sme veľa spolu nenahovorili, boli sme si blízky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Udi ma berie navýlet na sever. Do Amirimu, kde kedysi býval. Je tu úžasný výhľad na Galilejské jazero. A je tu krásne. Žije tu dosť veľa alternatívnych ľudkov. Najprv prespávame u kamarátky Tanji a potom sa presúvame k Orenovi. Je tu aj Vasanti a Omer, z rainbow. Po pár dňoch sa s Udim na niečom nepohodneme a aj keď sa snažíme situáciu vyriešiť, končí to rozchodom. Síce v priateľstve, no je mi smutno. Vravíme si, že sme pre seba veľa znamenali a že on ostane navždy mojim kráľom a ja jeho kráľovnou. Cestou na miesto, kde si to všetko rozprávame, ma uštipla do nohy včela. Lúčime sa. U Orena ostáva Omer. Vasanti odchádza s Udim do Adama, je tam nejaké výročie založenia. S Omerom mám dosť času tráviť spoločne v debatách. Tak sa celkom skamarátime. Počas môjho pobytu v Izraeli sa s ním ešte stretnem. Nakoniec ho Oren požiada, aby odišiel, tak odchádza do Adama. O pár dní, si nachádzam jedno ráno od Orena list, že potrebuje naspäť svoje súkromie. A že je pre mňa nachystaná taška s potravinami na cestu. Medzitým sa spojím s Jonathanom, ktorý je u Tanji, a ten tiež odchádza dnes. Ideme spolu stopom do Kelilu. Berie ma k jeho priateľom Gayovi a Hile, Elishabe a Shirovi. Jedna dvojica žije v jurte a druhá v dóme. Majú spoločnú kuchyňu z dreva a igelitu. Všetko také naprírodno. Jednoducho. Cítim spojenie s Matkou Zemou. Ostávame dva dni. Zjaví sa Alon, keď Hila robí materskú škôlku a varí pre deti. Jeden večer hráme s Elishabou a vymieňamie si piesne. Bavíme sa o tom, čo robia. Zisťujem, že Gay aj Elishaba majú spoločné to, že robia s deťmi. Dva – tri-krát do týždňa. Viac im netreba na to, aby prežili. Veď ubytovanie je skromné. Gay radšej zvyšok času venuje rodine a Elishaba hudbe. Celkom pekný model žitia. Pozdáva sa mi. Robiť cca polku týždňa za peniaze a polku týždňa venovať tomu, čo ma naozaj baví napĺňa, či už je to nejaký koníček, hobby, vášeň alebo rodina. Na tretí deň vyrážame na stopa. No Jonathan ide na juh, kým ja sa rozhodnem navštíviť Adama. Prvý raz som v Izraeli úplne sama a netuším, kde to Adama skutočne je. No Jonatan mi vysvetľuje smer a kde mám zhruba vystúpiť. A nie je to ďaleko. Netrvá dlho a chytím stopa. Na moje prekvapenie, je to chlapík, ktorý kedysi býval v Adama. Je Druz a Teraz býva v Yarke. S radosťou ma dovezie do jeho bývalého bydliska a zoznamuje ma s domácimi. Hŕstka ľudí stavia slameno-hlinený dom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stavíme sa u majiteľa zeme, človeka, ktorý to tu založil, Ofera. Je to ten Ofer, ktorý bol v mojom sne o rainbow autobuse. Buduje sprchu a WC a tak sa mi ospravedlňuje, že nemá čas, ale vraví „you will find your way.“ Táto veta sa mi vryla do pamäte a sprevádzala ma po zbytok cesty. A možno aj života. Ofera som neskôr stretávala na rôznych miestach, vrátane Adama, a hoci sme veľa spolu nenahovorili, boli sme si veľmi blízky a bol pre mňa tichou autoritou a zároveň človekom, ktorý zostal napriek veku radostný ako dieťa.

Ujala sa ma jedna dievčina, ktorá bývala v prenajatom autobuse. Pekne porobenom. Obitým drevom a bol rozdelený na tri vnútorné časti: spáleň, kuchyňu a luxusnú kúpeľňu. A samozrejme, vonkajšiu terasu s gaučíkom, ktorý mi na pár dní dobre poslúžil. Na prechádzke po Adama stretám Baraqa, ktorý ma zozamuje s ďalšími obyvateľmi a učí ma pieseň Javol Michael… Jedným z ľudí, ktorých spoznávam sú Ofir, Natanjel, Adi, Ayala, Eyal a zjaví sa tu Noa z rainbow. Došla somv čase židovského sviatku chanuky a tak trávim každý večer v kruhu Adama so zapaľovaním sviečky na chanukii. Jeden deň ma Natanjel poprosí, aby som navarila humus pre všetkých. Netušila som, že to bude taký zdĺhavý proces. Nakoniec sa zjavý Eyal a ten mi pomôže s dorobením humusu. Večer trávime v skupinke v típí. Po pár dňoch dievčina, čo ma prichýlila odchádza a mne poskytuje Baraq, k dispozícii jeho dom. Tiež tu nebude, ale, že môžem miesto používať. Vraví mi, „že vie, že cestovať ako žena nie je sranda.“ Som milo prekvapená týmito ľuďmi a ich pohostinnosťou. A tým ako sa mi všetko pekne skladá. Ayla sa venuje masážam a tak si vymieňame masáže. A spája ma s Danielom z Kfar Vadimu, ktorý sa venuje ayurvedskej masáži. Prichádza za nami a ja mu dávam masáž a on ma učí čosi z ayurvedy a o bylinách, ktoré sa nachádzajú v Izraeli a môžem ich využívať. Vezie ma na kus cesty, pretože idem naspäť do Amirimu. Pokúšam sa u Orly Shaye zorganizovať nejaký workshop a navštevujem Ahraleho, ktorý sa venuje liečiteľstvu a iným zaujímavým veciam. Tu sa dávam dokopy s dievčinou Oliviou, tiež šamankou-liečiteľkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ideme spolu stopomdo Tel Avivu na Peace festival. Zážitok s ňou stopovať. Stopuje ešte aj v Tel Avive. Dorážame na Peace festival a stretávame Mayu, pôvodom z Bulharska, no žijúcu v Izraeli už pár rokov. Dovedie nás na správne miesto. Ako na prvého narážam na zulu Baraqa a dievčinu z Turecka. Pomaličky sa obzerám a stretávam niektorých ľudkov z rainbow. A dokonca sa zjaví aj Tobias. Som rada. Po prvom dni, keď sa konala trans party, prichádza polícia a chce festival zrušiť, kvôli tomu, že mladiství požívali alkohol. Nakoniec sa odlifruje technika, no festival sa mení v mestské rainbow. Keďže väčšinu času prší a pomedzi to svieti slnko, veľa času trávime spoločne natlačení v jednom alebo druhom dóme, kde sa spieva alebo pri večernom ohni ak práve neprší. Stretávam sa s Udim, no ešte v ten večer odchádza a celkovo si drží odstup. Srdce bolí, tak to všetko vytancujem pomedzi kvapky dažďa. Niv mi vraví, „I like you, you always keep good energy.“ Vďaka. To sa divím, lebo sa ešte spamätávam z rozchodu s Udim a občas pomedzi spevy revem. Ale toto všetko spoločenstvo, dážď, spevy, oheň a spevy a hudba mi pomáhajú, nebyť až tak smutná. Keď začne jeden z dažďov, Diego a ja tancujeme v daždi. Ja premoknem do nitky. A tak sa zjavuje chlapík s dáždnikom a chce mi natlačiť ten dáždnik. Nejdem mu vysvetliť, že mi to takto vyhovuje. Tak tancujem pomedzi kvapky dažďa a nakoniec s Diegom zhadzujeme šatstvo a tancujeme nahí. Potom rýchlo do dómu a obliekam suché šatstvo. Vysvitá, že chlap s dáždnikom sa volá Avi a je to celkom zaujímavá osoba. Keď sa sním vraciam z prechádzky po parku, zjaví sa Gilad a Udi. A Gilad ma volá s nimi na večeru a do Magického domu. No ja nechcem ísť, chcem ostať tu s mojimi bratmi a sestrami. Keď odchádzajú, revem. Amir s Rafaelom sa spytujú, čo sa mi deje. Vravím, že predýchavam rozchod. Tak ma utešujú. Zjaví sa tu aj Benji, ktorého som stretla na gréckom rainbowe. Keď jedno ráno sedím pri strome a hrám a spievam si, zhromaždia sa okolo mňa ľudkovia. Niektorí z nich, mi na záver poďakujú za spev. A to som si šla sadnúť bokom a hrať viac menej pre seba. Po štyroch dňoch dažďa toho začínam mať dosť. Našťastie balíme stany. Ostávam do konca, pomáhať s balením stanov. Zjavuje sa Tobias na bicykli. Za pár dní odchádza naspäť do Nemecka. Skôr ako to mal v pláne. Je nejako znechutený. Asi čakal niečo iné. Alebo nenašiel, čo hľadal? Ja ostávam, lebo neviem, čo vlastne hľadám… iba nasledujem slepo intuíciu. Lúčim sa s Tobiasom a odchádzam s ľuďmi, čo balia akciu do Netanye. Tu sa zdržíme dva dni a potom idem s Diegom do Pele v Tel Avive. Je to miesto, kde sú dobrovoľníci a kde sa konajú rôzne zaujímavé akcie, najmä hudobné. Tak mám tú česť sa jednej zúčastniť. Po dvoch nociach volám Giladovi, že ho teda navštívime v jeho Magic house. Prichádza po nás autom, lebo leje ako z krhly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


 

Jana Slobodová

Jana Slobodová

Bloger 
  • Počet článkov:  202
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa ŽIŤ najlepšie ako sa len dá - žiť a živiť sa tým, čo ma baví, napĺňa... zacina sa to darit... spievam a hram na ulici a "predavam" RADOST, divam sa ludom do oci... Zoznam autorových rubrík:  ZAJEZKAPoéziaO veciach mimo násRozprávkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu