reklama

VII. časť z knihy V Krajine predkov II. -Michalis a Pachia Amos

VII. časť - Michalis a Pachia Amos  My s Odyseom ostávame dopoludnia. Varíme obed a vraciame sa. No trošku zídeme z cesty, tak máme pochybnosti, či neskončíme v nejakom úvale. No nakoniec nájdeme rázcestie, ktoré sa napája

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

na chodník E6, po ktorom sme prišli. Po ceste dole stretáme staršieho pána. Michalis. Ide zo Saosu, najvyššieho kopca. „Dlho to trvá?“

No tým mladším menej ako mne. Ja som už starší.“ Má sedemdesiat a sprevádza skupinky po prírode. V lete po Grécku a v zime po ostatku Zemegule. Hoci je už na dôchodku a mohol by sedieť na zadku. Ale zjavne nevie na ňom sedieť a tak behá. Obaja by sme mu tipovali päťdesiat a nie sedemdesiat. V zdravom tele, zdravý duch. Chcela by som byť taká vitálna v jeho veku. Po ceste narazíme na horúce pramene. Namáčame unavené telá do horúcej vody. Padne skvele. A potom ma Odysea pozýva na gyros. Sadáme si do jednej z domácich reštaurácií s typickými modro-bielymi obrusmi. Zjaví sa Michalis. Tak ho voláme, nech sa pridá k stolu. Bavíme sa o našich životoch. Pozrie na moje pestrofarebné šaty a vraví, „yes, you dress like hippie.“ Vychádza z neho, že keď bol mladší, tiež sa na pár rokov odlifroval na nejaký grécky ostrov a tam žil dva či tri roky. Potom chcel riešiť živobytie a začal sprevádzať a založil si cestovku. Spomína jedinú piesočnú pláž na ostrove Pachia Amos. Konečne viem, kde zajtra pôjdem pokúšať šťastie. Lúčime sa s Michalisom. A viem, že ho stretnem. Možno už zajtra. Tuším to. Viem to? Aj za akých okolností?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pachia Amos

Tak sa naraňajkujeme a vyrážam, až o druhej na Pachia Amos. Chytám stopa do prístavu. Potom cupitám kiláčik ku križovatke. Vyzerá to, že ani vtáčika letáčika. Tak to som pekne v prdeli. Kto mi tu zastane? No zrazu sa zhora, smerom z Chory zjaví auto a hádajte, kto v ňom je? Michalis! A kde ide? Na Pachia Amos! Bavíme sa. On si ide zaplávať, po tom ako dnes zdolal nejaké vodopády. A ja idem ponúknuť masáže. Keď ma na pláži vysádza z auta,vyjde z neho.„No, ja by som si aj tú masáž dal. Po včerajšej túre ma bolia nohy.“ Tak ideme na lehátka. Najprv sa hádžeme do vody a potom kupuje lehátka. Dávam mu hodinovú masáž. Po masáži ma posiela k ďalšímľuďom. Lúčime sa. Dávam mu Cd-čko shebrejskými pesničkami ako bonus. Vraví, že mi drží palce. Že sa mu páči, čo žijem. Vďaka, za pochopenie a nakopnutie. Idem k ďalším lehátkam. Najprv ma odmietajú, no potom sa nájdu ľudia, čo majú záujem. A ďalší aďalší. Tých posledných ešte zneužiem na odvoz. Paradoxne idú rovno do Therma. Zastavujeme sa ešte na západ slnka. Cestou domov sa stavím v horúcich prameňoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhý deň sa chystám na Pakia Amose prespať. Tak sa balím. Mám pocit, že už Odysea neuvidím. Nechávam mu tu ešte stan. No možno sa presunie niekam inam. Čo už. Takže Pakia Amos druhý deň. Na piatu si ma objednali ľudkovia, čo som im dávala masáž včera. Tí čo ma viezli to Therma. Chcem doraziť skorej. Na križovatke chytám stopa. Dvoch chalanovpribližnev mojom veku. Hneď sa predstavujú a dávajú do reči. Sú neskutočne otvorení a komunikatívny. Keď sa blížime kpláži, rozhodnú sa pozvať ma na obed a cipuro… majú namierené do reštaurácie na útese nad plážou, pri kostole. Je tam úžasný výhľad. Nie som síce hladná, ale sú naozaj dobrí spoločníci a máme si, čo povedať. Prijímam pozvanie. Servíruje sa grécke mezze a cipuro a dozvedám sa čosi o Trácii, oblasti od Thesaloník po Alexandropolis a tiež o Samothrákoch. O pol piatej ma vezú na pláž. Klienti, čo si ma objednali, tam nie sú. Buď tu vôbec neboli alebo už odišli. Neva. O chvíľu nájdem iných. Po masážach idem na druhú stranu pláže. Hľadám miesto na kemp. V skalách, pod skalami? Nazbieram drevo na oheň. Sú tu dvaja rybári. Jeden starší, druhý mladší.Dávam sa do reči. Ako sa stmieva a pláž sa vyľudňuje, prepadá ma strach zo samoty. Naozaj tu chcem ostať sama spať na pláži? Nechceš ísť radšej domov, za Odyseom a Kimosom do Therma? Tam sú všetci. Tu budeš sama. Tak sa dohováram s rybármi, že ma zoberú. Tiež idú do Therma. Mladší je vraj z Talianska a ten druhý je jeho strýko. Mladší vraví, že sa mu zdá, že som strýkovi sympatická. Keď nasadáme do auta, začnú sa baviť medzi sebou. Zbystrím pozornosť. Akým jazykom sa to bavíte? Arabsky? Nie že by som mala predsudky, ale mám skúsenosť, že Arabi to majú voči ženám,ktoré nie sú arabkytrošku ináč. Tak vravím mladému, že chcem si byť na istom, že budem v bezpečí. Sľubuje mi. Strýko je vraj z Libanonu, no žije v Rumunsku. Vraví mi, ako je v Libanone krásne a všetko vonia tymiánom ako tu. A máš po ruke more aj hory. Nakoniec ma volajú k sebe na dom. Mladý, že strýkovi objedná masáž. O.k. Dorážame k nim na apartmán. Púšťam sa do masáže. Strýko si to predlžuje z polhoďky na hodinu. Mladý nás nechá samých. Po masáži, robím šalát a sadám si na terasu so strýkom. Mladý hádže do pléna, že jeho strýko bude rád, ak s ním budem zdieľať posteľ. Tak to teda nie! Zlatko. Keby sa dalo, tak spím v záhrade v spacáku. Táto ich uzavretá izba ma fakt neláka. Vravím, či ma môžu odviesť domov. Strýko nemá problém. Volám mladého naboka vyjasňujem si s ním jeho zámer, že sa mi nepáči, že ma chcel strýkovi dohodiť do postele. A že oceňujem strýka, že situáciu nezneužil. A keď sa spytujem, či zaplatí, za masáž, čo dal strýkovi ako darček. Vraj on nemá hotovosť ale povie to strýkovi. Tak strýko veľkodušne platí, je celý happy, vraj sa ho žena nedotkla rok. A nasadáme aj s mladým do auta a odvoz do Therma. Keď dorazím pred stan, Odysea tam ešte nie je. Alebo už spí v stane. Je mi smutno. O päť minút sa zjaví a vraví mi, že stretol dvoch chalanov z Nemecka a že bolo s nimi fajn. A že zajtra idú na výlet opäť k dákemu vodopádu. A ráno, že máme prísť k nim na kávu.Tešíme sa obaja, že som sa vrátila. Odysea vraví, že mal pocit, že sa so mnou riadne nerozlúčil. A ja mám chuť si oddýchnuť od masáží, alebo od zážitkov s chalanmi, čo mi chcú dohodiť ich strýka.

Jana Slobodová

Jana Slobodová

Bloger 
  • Počet článkov:  202
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa ŽIŤ najlepšie ako sa len dá - žiť a živiť sa tým, čo ma baví, napĺňa... zacina sa to darit... spievam a hram na ulici a "predavam" RADOST, divam sa ludom do oci... Zoznam autorových rubrík:  ZAJEZKAPoéziaO veciach mimo násRozprávkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu