reklama

VIII. časť z knihy v Krajine predkov II. - Mathias, Micho, Idan

Ráno vstávame skoro, cca o ôsmej, aby sme stihli výlet a tú kávu. Prídeme do kempu k Mattiasovi a Michovi. Ešte spia. Vidieť iba niekoho telo v hamaku. Ticho sedíme a zažíhame oheň. Po polhodinke sa zobudí ten v hamaku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ticho sedíme a zažíhame oheň. Po polhodinke sa zobudí ten v hamaku, Mathias, a robí nám kávu. Potom dorazí modrooký Micho. Sú fajn. Káva trvá asi dve hodiny. Konečne vyrážame k vodopádu Jezus Kristus. Stavíme sa v kempe, ktorý je free, size="14pt"so všetkými sociálnymi zariadeniami. Haluz. Na začiatku vodopádu nachádzam veľkú hrču, kryštáľ. Chceme vidieť, čo je vo vnútri. Tak ho chalani rozbíjajú na drobné kúsky. Delíme si kúsky. Ideme ďalej. Prechádzame popri dome na strome, ktorý je dokonca zamknutý. Potom sa nám vynárajú krásne vodopády. Jeden, druhý, tretí. Cesta domov cez Gria Vatru. Spoločná večera. Prichádza sused, Exi, spytuje sa či ideme variť. Že môžeme spolu jesť. Keď navaríme, nemáme chuť ísť vedľa ale pozvanie sa prijíma. Nakoniec donesieme svoje hrnce a pospájame s ich. Sme plní. Jedlo je pestré. Exiho špecialita, smažené banány v cestíčku dáva bodku za večerou. Potom si sadáme okolo veľkého ohňa. Prídu ešte ďalší ľudia. Jeden vraví, „did you bring a guitare?“ „I have guitare, I can bring. Where are you from?“ „Izrael.“ „I was in Izrael, two years and half.“ „Do you speak hebro?“ „Can, ani medaberet ivrit.“ Idem po gitaru. „Ješ po gitara,“ podávam gitaru. Čosi hrá. Kukám na kufrík vedľa? „Čo to je? Klarinet?“ poskočí mi srdce. Chytám gitaru a hrám „Nikity, hej wana.“ Klarinet sa pridáva. Ešte dáme zopár pesničiek. Dozvedám sa, že stanuje v kempe, no zajtra sa presúva sem hore, k rieke, do lesa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Mám deň pre seba. Odysea nechávam s chalanmi. A ja cítim, že chcem, potrebujem byť sama so sebou. Idem do nášho tábora. Periem si pri rieke bielizeň, v lavóroch. Ako tak periem, prichádzajú traja chalani, čo boli včera pri "ohni.. Aj klarinetista. Ide ako prvý. Keď ma zbadá, šmykne sa mu a kufrík mu padne. Našťastie nie do vody. „Vraví, aj ja by som si potreboval vyprať.“ A že idú na bylinky. Mám chuť po praní, ísť za nimi. No rozhodnem sa ísť do Therma, na internet a do horúcich prameňov. Večer si varíme spolu večeru. Na druhý deň ráno, sa Oddysea balí. Vstávame o ôsmej, aby sme stihli kávu u Mathiasa. Síce mi je smutno, že Oddysea odchádza, zároveň sa teším, že niekto nový prichádza… sťahuje sa tu klarinetista. Budem mať s kým hrať! Opäť! Dávame kafe. Mathias vraví Odyseovi, že mu bude chýbať, že ho cítil ako rodinu. Mne tiež. Ešte mi Oddysea vraví, že chce byť v mojej knihe a že sa odo mňa veľa naučil. Napríklad zbierať suché figy atď. Nuž spomínam si, keď som sa ja pred štyrmi rokmi učila od Tobiasa… zbierať na trhu popadanú zeleninu a robiť mu magic hat pri jeho fire show. Tobias sa stal mojou súčasťou. Teraz učím ja iných. Ani neviem čomu. Takému jednoduchému životu v divočine… ako využiť zdroje, ktoré tu máme. Už si viem aj urobiť prístrešok proti dažďu. Nuž vyrástla som. Mám štyri roky – cestovateľské. Asi som sa zmenila, zosilnela, možno aj zmúdrela, čomusi som sa naučila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

size="14pt"V deň, keď Odysea odchádza, z jednej strany mi je smutno. No zároveň sa teším na ďalšie stretnutie… s muzikantom. Opäť budem mať s kým hrať. Paradoxne opäť klarinet. Sťahujem sa do kempu k Michovi a Matiasovi, Tereze a Eximu. A zároveň sa tu sťahuje klarinetista. Moje spojenie s Izraelom je tu. „Eze kef.“ /To je sranda./

"Ideme s Matiasom a Michom opäť k nejakým vodopádom, prestávam mať prehľad o ich názvoch, ale neva. Hlavne, že mám s kým objavovať krásu ostrova. Po túre sa vraciame do Therma a istia to horúce pramene. S Matiasom a Michom vnárame svoje telá do teplých prameňov. Zjaví sa dievčina s nejakým orientálnym nástrojom. Po chvíli sa k nám pridá. Bavíme sa o hudbe. Mám chuť si ju vypočuť. „Preto som sem prišla, zahrať,“ vraví mi. Keď sa vymágame dostatočne vo vode, chytá nástoj do ruky a hrá a spieva. Potom ma vyzýva, „teraz zahraj Ty niečo pre Boha.“ Chytám Markovu gitaru a hrám hebrejskú „Ana petach she arecha,“ /Bože, otvor Tvoju bránu/. Vtipné, pretože v tom istom momente sa zjaví klarinetista z Izraela. Sadá si oproti a vyťahuje klarinet. Potom sa všetci opäť vnoria do vody. Mám pocit, že sme tam hodiny. Opäť sa bavíme o hudbe. Tiež sa zjavuje informácia o horúcich prameňoch v Loutra Elefterion. Chcem tam ísť, cestou na Lesbos. Po večnosti vo vode sa konečne vysúkame von a obliekame šaty. Každý vyráža domov svojím smerom. Niekto do kempu, niekto ku Gria Vatra

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Chceš so mnou variť?,"pýta sa ma klarinetista.

"Jasné, prečo nie.“ odpovedám. "Aj keď nie som veľmi hladná, ale jedlo, varenie, činnosť spája. Tak isto ako hudba. "Dorazíme do kempu, Matias sa hojdá v hamaku. Dáme sily"dokopy a robíme moje najobľúbenejšie jedlo na zemi „tapuach adama ba esh“ /jablká zeme v pahrebe "zemiaky v pahrebe/ a čapáty.

"Zemiaky sú ihneď, čapáty chvíľu trvajú. Po dobrej "večeri, Matias zalieza do hamaku a my s Idanom sa "ešte bavíme o živote. Dáva mi celkom hlboké otázky. Je čas ísť spať. „Laila tov.“ /Dobrú noc./

Jana Slobodová

Jana Slobodová

Bloger 
  • Počet článkov:  202
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa ŽIŤ najlepšie ako sa len dá - žiť a živiť sa tým, čo ma baví, napĺňa... zacina sa to darit... spievam a hram na ulici a "predavam" RADOST, divam sa ludom do oci... Zoznam autorových rubrík:  ZAJEZKAPoéziaO veciach mimo násRozprávkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu