reklama

Rainbow v Emek Haela - VIII. časť z knihy "V Krajine predkov I."

Blížil sa Pesach, sviatok, ktorý sa zhoduje s našou Veľkou Nocou. Ale tu trvá dlhšie, resp. voľno je vyše týždňa, nie len predĺžený víkend.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Nisima prišli navštíviť kamarátiMoše a Eti. Boli tu už predtým a Eti si ma obľúbila. Pláž sa zaplnila ľuďmi. Rodiny si stavali prístrešky proti slnku jeden vedľa druhého. Začínal apríl a keďže tu neboli stromy, slnko a horúčava cez deň začínala byť nepríjemná. Nevedela som si predstaviť, ako tu ľudia môžu dlhodobejšie fungovať v lete. Nisim tu mal ďalšiu návštevu a vlastne si ma nevšímal. A ja som bola zúfalá, nešťastná. Nakoniec ma Moshe s Eti doviezli na pumpu blízko údolia Emek Heala, kde sa konalo jarné rainbow. A tu som našla odvoz priamo na rainbow s jednou dvojicou. Koniec jednej etapy, o samote a sebaklame.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vystupujem z auta. Welcome centrum je celkom blízko. Už sa zotmieva. Beriem batoh a cupitám k ohňu. Víta mazaujímavá dievčinaa vzápätí Rafael. „Welcome home, Jana, I love you.“ Konečne SOM DOMA. Oheň! Ľudia! Spev! Idem pohľadať miesto pre stan. Zložím sa v zule Amnona a je tam aj Offer z Adama. Stan nerozkladám. Môžem spať aj pod holým nebom. Miesto pre stan, nájdem zajtra. Vraciam sa k ohňu a postupne stretám všetkých ľudí, čo už poznám z predchádzajúceho rainbow. Po troch mesiacoch odlúčenia, som sa konečne vrátila. Sen ako sa z útesu dívam na Dúhu, ktorý som mala pri Červenom mori sa naplnil. Stretám aj Aviho, chlapíka s dáždnikom. Hrá cigánska muzika. Predieram sa do kruhu a tancujem. S chlapíkom menom Chaim, čo znamená v preklade ŽIVOT.Po tanci za mnou prichádza Joni, a vraví, že som bola úžasná. Nuž, oheň, cigánska hudba a tanec predsa patria k sebe. Alebo k mojej duši?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tapuach adama – jablko zeme

Hebrejčina má zaujímavý výraz pre zemiak. Nazýva ho „tapuach adama“ - jablko zeme. Tapuach znamená jablko a adama znamená zem.

 Ráno sa budímv zule Amnona. Je tam Offer a vraví, že v pahrebe je pečený zemiak, ak chcem. Amnon podáva kávu. Jeho malý syn ma berie do típíčka.A hráme sa na to, že som chorá. Ukladá ma „do postele“ a stará sa o mňa. Tieto rainbovácke deti sú proste úžasné. Vďaka nemu sa učím trošku viac hebrejsky. Zjaví samuzikant Juval z Klilua dáva mi za úlohu napísať krasopisne dvojjazyčnú tabuľku „Hygiena v kuchyni“ v angličtine a hebrejčine. Potom idem do kuchyne. Pozrieť, čo sa tam deje. Trošku pomáham.Nachádzam veľký hrniec na čajatak sa púšťam do varenia čaju a kávy pre ľudí krájajúcich zeleninu a tých čo varia. Tento rainbow je úžasný vynález. Prechádza ma smútok z rozchodu s Nisimom. Stretnutia s bratmi a sestrami, oheň, spev, hudba, spoločenstvo ma lieči.Vďaka. Za niečo tak unikátne ako jerainbow. Stretávam Udiho a Elada, Josiho aOmriho.Josi mi vraví, „tak si to zvládla, konečne si prišla.“ A opäť je tu Sage. Hľadá ma v zule zvanej „Bersheva“. Chce aby som mu zahrala cigánske. Je tu aj Tini. Je tu Joel a Orian.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Fool moon celebration klasika prespím,ako na jesennom rainbow. Tentokrát nie pri ohni ale v mojom stane.Som unavená. Liečim sa. Aj keď nie som s nimi pri ohni, v polospánku vnímam hudbu a piesne. Mojím rituálom sa stali ranné návštevy kuchyne a varenie čaju a kávy. Ďaľšou obľúbenou činnosťou, o ktorej som netušila, jestaranie sa o ohneň. Akosi ma to spája s Rafaelom. Žeby preto, že obaja máme radi oheň a staráme sa oň?Jedno ráno robíme v jednej zule čapáti párty. Ja chytám gitaru a spevník Ali Ruchi, ktorý som sikúpila. A na plné hrdlo spievam. Zo srdca. Pribehne Shuli a tancuje a ďakuje mi za hudbu. A Shery.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Užívam si posledný týždeň na rainbow - cleaning up.Nachádzam svoje skryté talenty alebo činnosti, ktoré ma bavia robiť. Púšťam sa tiež do velikánskej kopy spoločného riadu s jednou zo sestiers ruskými koreňmi.„Lat-lat“ - pomaly – pomaly. Ako trofej a odmenu si beriem ružový plastový tanier v tvare srdca, ktorý ma ešte hodnú chvíľu sprevádzal.Predposledný deň dávame zbohom Rafaelovi a Omrimu. Omri ma pozýva k nemu do Bershevy. Snáď dôjdem. Ďalšie miesto, ktoré môžem navštíviť. Lena, s ktorou som mala ísť do Jeruzalema odišla. Nevadí. Ostávame štyria, teda piati. Ja, Natanjel z Adama, ďalší chalan, jedna sestra a Omer. Ale ten je samostatná jednotka. Užíva si samotu v lese. Po dvoch dňoch sa Omer vyberie na pumpu. Vráti sa na aute s Ruvenom, ktorý prišiel po zbytky jedla a odpadky. Rozhodnem sa, že je čas odísť. Využiť zvoz. Lebo ináč tu asi ostaneme navždy. Nakoniec sa balia všetci, okrem Omera.


 

Jana Slobodová

Jana Slobodová

Bloger 
  • Počet článkov:  202
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa ŽIŤ najlepšie ako sa len dá - žiť a živiť sa tým, čo ma baví, napĺňa... zacina sa to darit... spievam a hram na ulici a "predavam" RADOST, divam sa ludom do oci... Zoznam autorových rubrík:  ZAJEZKAPoéziaO veciach mimo násRozprávkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu