reklama

XIII. časť- Yarka, Ashram ba Mitbar, projekt Sulcha, Vitali má narodky /V KRAJINE PREDKOV/

Je čas čakania, kedy sa opäť vrátim DOMOV a neviem, kde to bude. Zatiaľ čakám, na niečo, čo príde. Neviem o tom. V mesiacoch september, október, november sa pokúšam vrátiť do mesta. Urobiť čosi so svojím životom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nahovoriť si, že tu môžem a chcem žiť, v meste. Ten „normálny“ usporiadaný život za štyrmi stenami. A je to v poriadku. Stretávam sa s Anat, ktorú som stretla na Mayan Cvi. Dozvedám sa, že sa venuje masážam. Dohadzuje mi možnosť robiť masáže na festivale v Ashram BaMitbar. Medzitým si zarábam nejaké peniaze upratovaním Odetovej lode. Za to kupujem výbavu potrebnú na masáže. Masážny olej, plachty…

Yarka – pam rishona / po prvý krát

A potom vyrážamna sever, navštíviť Michal Abulafiu do Yarki. Dostanem sa vlakom do Haify a odtiaľ busom do Yarki. Je to obrovská Druzská dedina, v ktorej sa neviem vyznať. Je to veľké, neusporiadané a chaotické. Tu ma vyzdvihuje Michal a vezie ma na miesto činu. Víta ma Clemantína. Adi aj Chofeš a Clemantína tu našli nový domov. Vyčistili unimobunku a začali pracovať na záhrade a postupnom zveľaďovaní miesta. Súčasťou sa stala sliepka s malými kuriatkami. V areáli sa nachádza típičko, ktoré obýva charizmatický postarší Druz Basat. Majiteľ tejto zeme. Stretol sa s Michal, ona mala víziu a on poskytol miesto. A tak sme sa tu našli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O pár dní tu zavíta Serenda s Avim. Dievčina švajčiarského pôvodu, ktorú som stretla na rainbow v Yar Yatir a potom pri Mŕtvom mori. Vtedy čakala na Aviho a riešili predĺženie jej víz. Keď sa to nepodarilo, nakoniec spolu odišli do Švajčiarka. A teraz sa sem vrátili po necelom roku. Už čakajú mimino. V tomto čase mám narodeniny. Už pár rokov ich neoslavujem, resp. nerobím veľké oslavy. No nejako som sa o tom zmienila aMichal ma milo prekvapila. Vystrojila mi krásne narodeniny.

Ashram ba Mitbar

Po týždni smerujemopäť na juh do Yaffo a z tadiaľ do Ashram ba Mitbar masírovať na festival. Tu sa zoznamujem s novými masérmi a masérkami. Akurát organizácia alebo manažnemt pre masáže nie je najlepší. Každý si musíme chytiť klientov sami. Tak nezarábam veľa, ale lepšie ako drôtom do oka. Volá mi Udi a ako darček k narodeninám mi daruje masáž od jednej špecifickej masérky v tomto tíme. Vyzerá ako čarodejnica a jediná sa nehrá na masérku v bielom. No a na jej stole si zažívam čosi neskutočné. Neviem či mám od bolesti revať a či sa smiať. Lieči mi nie len telo ale aj dušu. Vďaka za ďalší krásny darček k narodeninám. A tiež mi dáva kontakt na chlapíka Alona, ktorý organizuje masérov pre festival NATARAJ. Koná sa o mesiac. Tak som síce veľa nezarobila, ale získala som aspoň kontakt na ďaľšiu akciu. A úžasnú masáž. Vraciam sa do Jaffo. Stretám tu dievčinu Noa. Je tu v Magickom dome nová, študuje v Tel Avive watsu masáže a tak tento dom s bazénom jej vyhovuje. Skamarátime sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Yarka – pam staina / druhý krát

Po pár dňoch vyrážamopäť do Yarky. Chytám stopa. Chalan, ktorý mi zastavil, sa diví, čo hľadám v druzskej usadlosti. A kvôli mne si urobí zachádzku a zavezie ma priamo na miesto. Som milo prekvapená ako sa to tu zmenilo. Prišli tu traja dobrovoľníci, jedna dievčina, jedna pani v strednom veku a jeden chalan menom Richard. Taký velikánsky chlapisko, s neskutočnou chuťou a ochotou pracovať. Pozerám na trapézu a koho tam nevidím visieť?! Monika! Tá s ktorou sme cestovali so Jean Luckom do Yalovy. Z jednej strany mi to príde neskutočné a neuveriteľné a z druhej strany také samozrejmé. Bavíme sa o našich cestách a aj keď mi niekedy na ceste liezla trošku na nervy, som rada, že ju vidím. Chystá sa v Yarke festival. Súčasní obyvatelia to vymysleli ako možnosť zárobku. Varia sa nejaké jedlá a vyrábajú koláče. Prichádzajú ľudia z neďalekej Adama a Rony, ktorý bol jedným z organizátorov na Earth Dance. Teším sa, že vidím Amnona a Ofera a všetkých známych z Adama. Po pár dňoch navštevujeme s Richardom a Monikou a Michal Adama. S Monikou tu ostávame pár dní. Cítim sa veľmi uzavretá. Trávila som príliš veľa času v Magickom dome. Gilad je super, no je neskutočne hlučný. Ak sa s niekým nerozpráva štýlom, že kričí, tak telefonuje. Tým istým štýlom. Je ho celý dom. Mylím, že je to tým, že buď dobre nepočuje alebo je to proste jeho forma komunikácie. Aby som to tam nejako prežila, jediné, čo mi pomohlo, bolo stiahnutie sa do seba. Tak som sa až tak stiahla, že mám problém komunikovať. Snáď sa to spraví.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Projekt Sulcha

Stretám sestru Adi z Adama, vraví nám o projekte Sulcha /projekte pre vylepšenie vzťahu medzi Palestíncami a Židmi/. Vraví, že ak chceme, o pár dní sa koná jedno stretnutie blízko Jeruzalema. Pridávame sa k nej. Po ceste sa zastavíme na pláži v Qessarii. Voda je trošku studená, ale ja vždy musím do nej skočiť. Na stretnutí stretávam človeka, ktorého som pred pár mesiacmi chytila na stope na Mayan Cvi. Veľký chlapík, ktorý mal vtedy auto plné jambe bubnov. A teraz tu vedie bubnovačku, resp. poskytuje bubny na to, aby si všetci mohli zabubnovať a učí nás zopár rytmov. Všetci sa večer zhromažďujeme okolo ohňa. Potom nasleduje občerstvenie. Stretám tu Vitaliho a pýtam sa, či môžeme s Monikou u neho zopár dní prespať. Ako vždy, „jasné.“ Tentokrát nemám so sebou gitaru, ostala v Jaffo. Tak neviem ako si zarobím na jedlo. No vďaka Monike sa učím zbierať zeleninu a ovocie, ktoré ostalo na šuku /trhu/ po obchodníkoch. Povaľujú sa tu mrte. Naozaj sa dá dobre vyžiť aj z tejto činnosti. Kto by si to pomyslel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vitali bude mať narodeninya chystá veľkú oslavu. Po troch dňoch vraví, že potrebuje viac miesta a či by sme si mohli na pár dní nájsť nocľah inde. Využívam moje kontakty a spájam sa s Dvorou, ktorá sa sem prednedávnom presťahovala a študuje tanečnú terapiu a robí s autistami. Poskytuje nám jej izbu. V dome, kde býva stretávam Slovenku Zuzanu, paradoxne z môjho rodiska, Banskej Bystrice. Tiež tu študuje, v Jeruzaleme. No a na oslave narazím na ďalšie dve Slovenky. Jedna je Romy a druhá Maja. Romy študuje na Bezalel umenie, maľbu. Je tu na rok.Vyše roka som tu nestretla Slovákov a teraz v priebehu pár dní naraz tri Slovenky. Vtipné.

Ako darček dávam Vitalimu jednu z mojich malieb, ktorú som namaľovala pri Červenom Mori s názvom „To come home“ /Prísť DOMOV/. Nie som jediná. Nejaký jeho kamarát mu dáva inú maľbu. Vitali oceňuje umenie. Vystrojil neskutočnú párty. Zišli sa tu rôzny ľudkoviaa samozrejme dobrí hudobníci. Keďže dom je trošku malý a vonku je stále teplo, vydávame sa do miestneho parku, v ktorom sme pred oslavou nachystali s Vitalim aj Monikou a nejakými jeho kamarátmi dopredu drevo na oheň. Párty sa končí. Ja prespávam s Avital u Vitaliho.Monika si to dáva v parku. No je to riadna nátura. Za toto ju obdivujem. Prespí hocikde.

Avital, s ktorou sme sa stretli na Mayan Cvi, sa mi prihovára a vraví, že vidí, že mi čosi chýba. Vravím, že hej, domov. Bol na Mayan Cvi a teraz pár mesiacov len tak poletujem z miesta na miesto a hľadám. Vraví, že dom jej mamy v Shilo je otvorený. Ak si potrebujem na pár dní, či týždeň oddýchnuť, načepať síl, som vítaná. Aj keď tam ona nebude. Vďaka. Ponuku som neskôr využila ale o tom potom.

Jana Slobodová

Jana Slobodová

Bloger 
  • Počet článkov:  202
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa ŽIŤ najlepšie ako sa len dá - žiť a živiť sa tým, čo ma baví, napĺňa... zacina sa to darit... spievam a hram na ulici a "predavam" RADOST, divam sa ludom do oci... Zoznam autorových rubrík:  ZAJEZKAPoéziaO veciach mimo násRozprávkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu